Alla inlägg den 16 mars 2016

Av Ulla Prahl - 16 mars 2016 11:05

Bloggandet försvann när jag inte fick rätt på tekniken mellan överföringen av bilder från mobilen till Ipaden. Och att få internet att fungera har inte heller varit på topp precis. Men nu sitter jag och Bengt i regnigt Byron Bay så jag tänkte försöka få rätt på lite bilder och text här nu. Anneli och Rickard har åkt hem till Sverige efter 4 härliga veckors resande med mycket skratt, god mat och dryck och massvis med upplevelser
Sist jag skrev nåt var när ni var i Perth och skulle till Rottnest Island.

Efter en lång båttur med fina vyer på Swan river kom vi till ön och fick fatt i vars en cykel. Färden gick på grusvägar med dålig skyltning så vi visste inte riktigt var vi var eller vart vi skulle.

Hittade en öde strand där vi tillbringade någon timme innan vi drog vidare på våra cyklar.

Innan vi tog båten hem på eftermiddagen blev det milkshake vid hamnen.

Bör kanske tilläggas att ön är döpt efter de här råttliknande djuren som skuttade kring fritt lite överallt.

Gungade en del på eftermiddagen när båten tog oss tillbaka till Perth.

I Perth hamnade vi av en slump på en koreansk restaurang, där de hade en grill i varje bord. Vi fick in fint kött och massor av tillbehör att tillreda själv. dock fick vi lite hjälp av personalen när dom såg vilka nybörjare vi var på detta.

Morgonen efter hittade vi ett garage där det serverades många olika goda frukostar.

Mitt emot vårt hotell låg ett outletvaruhus, blev en del shoppat där. Jag är inte heller svår på att hitta en klänning :-)

Efter 5 dagar lämnade vi Perth och flög mot Tasmanien och Launcheston, blev ett flygbyte i Melbourne och sista biten gjorde vi resan i detta propellerplan vilket var en ny upplevelse för oss alla 4. Det kändes lite läskigt faktiskt, ganska trångt och väldigt mycket ljud i kabinen. Men vi kom fint fram.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards