Direktlänk till inlägg 6 februari 2016

Har vi hamnat i ett flow med lite sjukdom eller?

Av Ulla Prahl - 6 februari 2016 13:47

Bengt började med förkylning, sen fick katterna loppor, sen fick jag förkylning som fortfarande hänger i, sen rev Oliver Bengt på halsen så han fick ta stelkrampsspruta och i dag är har lilla Connie fått "sommarkräksjuka" eller nåt. Det räcker nu, Tack.
Jag har varit hos Chemisten och köpt Cold & Flu, det är typ alvedon men asken innehåller en tablett som man ska ta på dagen och en annan man ska ta till natten som gör en lite dåsig, nu har jag tagit en sådan och hoppas att jag hinner skriva klart innan jag slocknar :-)
Köpte även Tea Tree Oil att smörja på min såriga näsa.

Dom sa att det skulle bli molnigt i dag, men det var inte så farligt tycker jag.

Vi köpte oss vars ett Turkiskt strandlakan och la oss på stranden ett par timmar.

Vågorna gick höga och det varnades för starka strömmar i högtalarna i ett, t o m banvakterna var halvvägs ut för att hålla koll att ingen försvann.

Vid lunchtid träffade vi vår lilla tös, och Bengt bestämde sig för att busa lite i bakgrunden.

Det var något sportjippo längs stranden i dag och den som ville kunde få prova en sådan här cykel.

Lilla Connie var inte så pigg i dag, har kräkts några gånger och vill inte äta, har sovit jättemycket men verkade dock lite piggare i kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulla Prahl - 19 mars 2016 06:41

Vårt första möte med vår husbil blev en sorglig historia. När vi kom till husbilsfirman såg vi genast att det fanns små nätta husbilar och vi skojade om att vi får säkert en av de små När det blev vår tur i besannades våra farhågor.....en liten bil ...

Av Ulla Prahl - 17 mars 2016 06:10

http://ullabengtiaustralien.bloggplatsen.se/ När vi landat fick vi kasta oss snabbt som tusan i en taxi för att ta oss till biluthyrningsfirman som skulle stänga om 30 minuter, damen där blev varskodd att vi var på väg så hon var snäll och väntade in...

Av Ulla Prahl - 16 mars 2016 11:05

Bloggandet försvann när jag inte fick rätt på tekniken mellan överföringen av bilder från mobilen till Ipaden. Och att få internet att fungera har inte heller varit på topp precis. Men nu sitter jag och Bengt i regnigt Byron Bay så jag tänkte försöka...

Av Ulla Prahl - 22 februari 2016 15:11

Gatan vi bor på känns sådär, och när vi kom hit så kändes staden grå och sömnig. På förmiddagen i dag tog vi det bara lugnt och gick en stund ner till poolen och framåt kväll tog vi oss ner till city som blev en positiv överraskning. [Bild] Vi bestäm...

Av Ulla Prahl - 22 februari 2016 15:05

Gatan vi bor på känns sådär, och när vi kom hit så kändes staden grå och sömnig. På förmiddagen i dag tog vi det bara lugnt och gick en stund ner till poolen och framåt kväll tog vi oss ner till city som blev en positiv överraskning. [Bild] Vi bestäm...

Ovido - Quiz & Flashcards