Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Vad gör man när solen skiner och man inte vill gå på museum?

Av Ulla Prahl - 11 februari 2016 11:47

Jo då går man till stranden, vi har aldrig varit intresserade av museum och liknande, däremot gillar vi rätt mycket att sola och bada ett par timmar och precis här är det helt perfekt. Ren fin strand, härligt klart vatten och mycket att titta på runt omkring, nära till olika matställen och rena toaletter när det behövs.

Vi hade lite kontorsarbete vid datorn i förmiddags eftersom vi inte hade någonstans att bo i 6 nätter när vi kommer från Nya Zeeland. Så vi bestämde oss för att boka 2 nätter inne i Sydney på ett lägenhetshotell där vi bott tidigare, det finns tvättmaskin i lägenheten där och det tyckte vi var praktiskt eftersom vi förmodligen har resväskan full med skitiga kläder efter 10 dagar i husbil på Nya Zeeland.
Vi tyckte dock det var lite mycket med 6 nätter i Sydney därför tog vi de andra 4 i Bayron Bay, ligger bara drygt en timmes flygresa från Sydney. Vi bokade det som syns på bilden, ser fint ut men vi har ingen riktig aning ändå. Enligt Bim ska Bayron Bay var ett mysigt ställe med hippiestil, ja det passar kanske oss, vad vet jag :-)

Här sitter Bengt och spanar efter Rickard :-)

I dag hade de då satt upp en skylt där det varnades för Blue Bottles, en slags manet med långa trådar som gör hemskt ont om man får dem på kroppen. Häromdagen hittade jag sådana uppspolade på stranden och tog ett foto på dem liggandes på mitt strandlakan, då hade jag ingen aningen att man skulle akta sig noga för dem. Trots allt var de väldigt fina. Den dagen fick jag en tillsägelse av Bim att jag absolut inte fick röra dem, japp det var redan försent. Några av Bims vänner har nog skrattat gott åt detta, den tokiga mossan från Sverige som inte fattar nåt :-) Bör kanske nämnas att skylten fanns inte uppe den dagen jag "grejade" med dem.

Det blev kvällspromenad i dag eftersom vi hade "kontorsarbete" i morse. Som vanlig mycket aktiviteter längs stranden, joggare, vanliga promenixare, yogaklasser surfare och som här volleybollturnering.

I kväll fuskade vi lite, efter promenaden gick vi hem och åt glass :-)
Sen ringde Mi och Marina, så roligt att se att hon känner igen våra röster och skrattar och blir glad när vi pratar med henne.